דיזינגוף סנטר - ניתוח פנג שואי זהר אהליאב ורחל פררה
כלל - לפעמים תנועת כלי הרכב יוצרת צורת קשת, צורת חביקה .
והכלל אומר שלא טוב לבחור את החנויות שנמצאות מחוץ לקשת, כי תנועת כלי
הרכב בצורת חביקה עובדת ע"פ עקרון הצנטריפוגה ולכן כל מה שבתוך
הצנטריפוגה נהנה מצ'י. ומה שמצא מחוץ לצנטריפוגה סובל מצ'י מואץ.
שער 4 בנין B -
א. אגף זה של הקניון הוא פחות טוב כי הוא נמצא מחוץ לקשת.
ב. בכניסה יש עמוד, שחוסם את כניסת הצי.
ג. כאשר נכנסים דרך שער 4 לתוך הקניון אז פני השטח/רצפת הקניון היא בעליה.
כלומר האנרגיה שנכנסת צריכה לטפס כלפי מעלה ואז היא כמובן זולגת מיד החוצה
ומעט האנרגיה שנשארת הינה אנרגיה עייפה.
ד. אין Ming tang.
כלל - כאשר אנו עולים אזי העין נמשכת לצד ימין.
כאשר אנו יורדים אזי העין נמשכת לצד שמאל.
חנות הקרמים loccitane -
זוהי חנות שבנויה נכון כי:
א. יש לה Ming tang גדול ופתוח.
ב. יש פה/פתח/דלת כניסה גדולה.
ג. הקירוי נמוך וזה פחות טוב.
הקניון בדיזנגוף סנטר
בגדול נחלק את הקניון ל-2 מבנים. כאשר רחוב דיזינגוף נמצא באמצע.
ולכל מבנה ניתן את החזית שלו.
הערה:
שהצ'י עולה או יורד בזווית חדה זו הקצנה.
תיקון לעליה/ירידה-
כאשר יש מעברים/מסדרונות או כל מקום אחר שהוא בעליה/ירידה חובה להאט את הצי כדי שלא יזלוג ויברח. נעשה זאת כך:
א. נבנה/ניצור תלוליות (כמו בכבישים לצורך האטת מהירות הנסיעה של כלי הרכב.)
ב. אפשר לבנות DECK ובכך ליישר את הרצפה.
ג. נציב אדניות גדולות בצמוד לקירות . אבל שהאדניות לא יהיו האחד מול השני,
ובכך נגרום לצ'י לנוע בתנועה גלית (קו זה מאט את מהירות הצי) ולא בקו ישר ומהיר.
חנות כלי הזמר -
מיקום החנות הוא לא טוב כי דלת הכניסה שלו נמצאת ממול-במדויק מסדרון
נטוש/חץ רעל.
הערה:
חנויות נישה -
אנשים יגיעו לחניות נישה , כי חנות נישה היא חנות שמוכרת או נותנת שירות של משהו מאוד ספציפי והלקוח מגיע במיוחד לחנות (ממסי, חנות למכירת בולים...)
הערה:
כלל - חנות בתוך קניון זה כמו חדר בתוך בית.
ניקח את חזית המבנה/הקניון כולו וזוהי תהיה גם חזית החנות הנבדקת.
חשוב לבדוק איזה כוכבים מעופפים נמצאים בדלת הכניסה של החנות
הנבדקת.
המבנה השני של זידינגוף סנטר (הצד של קסטרו,...גולף..)
המבנה הזה הוא טוב ועדיף על המבנה שממולו כי :
א. המבנה נמצא בתוך הקשת, בחלק הפנימי של ה- ARMCHAIR.במבנה זה יש תאורה חזקה.
ג. הכניסה הראשית של מבנה זה הוא שער 3, (ליד גולף) והכניסה היא מצוינת כי:
פני השטח הם בירידה קלה מאוד, ירידה הדרגתית ומתונה.
יש Ming tang גדול ורחב שכולל גם את קפה "שלי".בנוסף לבריכת איסוף הצ'י יש מספר יציאות לכמה כוונים (מה שמזכיר כיכר עם כמה יציאות)
כלל- כאשר נרצה לבחור חנות אחת מיני רבים בקניון , חשוב לבחור את החנות
שיש לה Ming tang גדול ומואר (הגודל ביחס לגודל החנות) ופני השטח
כלומר הרצפה תהיה בגובה אחיד, עם אפשרות לירידה הדרגתית מתונה מאודוחשוב שתהיה פרופורציה נכונה בין רוחב לגובה.
קונספט של חנות -
דוגמאות לקונספט של חנות -
א. יש חנויות כמו fox שנמצאות בפינות בתוך הקניונים כך שיש להם 2 דלתות.
ב. חנויות שאין להן דלת כניסה . הכניסה לחנות כולה פתוחה.
קונספט של חנות = מזל האדם. כי האדם/בעל החנות-הרשת הוא שמחליט כיצד תיראה החנות. ולנו כיועצי פנג שוואי אסור להתערב בענייני טעם וסגנון כל עוד זה לא פוגע בפנג שואי.
דוכן בתוך הקניון -
את מיקום הדוכן נקבע ע"פ ה-da gua.
לפי חזית הקניון כולו, או לפי תאריך הלידה של בעל הדוכן.
מיקום שולחן עבודה בחדר של מנהל או כל עובד אחר -
את מיקום השולחן נקבע ע"פ ה-da gua .
נמקם ונזיז את השולחן למעלות המתאימות לאדם ע"פ תאריך הלידה שלו.
כלל - חנות שיש לה דלת חיצונית (כלומר לא בתוך הקניון עצמו) תקבל את עידן
של הקניון כולו ואת החזית הספציפית של החנות עצמה שפונה לרחוב.
הכניסה לסנטר מרחוב קינג גורג -
לכניסה זו אין Ming tang ולכן החנויות יקבלו את החזית של הקניון כולו.
בנוסף הכניסה היא צרה מאוד ולכן אין לה משמעות.
לחנויות הקרובות לכניסה זו תהיה בעיה של תחרות על הצי.
במידה ולכניסה זו היה Ming tang , בכך שהכביש היה רחוק מהכניסה כי אז רחוב קינג גורג היה כוון החזית.
ID. DESIGN
לקניון יש צורה של מלבן מאורך.
קביעת החזית -
בעבר הכביש הצפוני לא היה סואן ואילו הכביש המערבי הוא שהיה סואן ולכן החזית הייתה מערבית. והחזית הייתה כמובן גרועה , כי כאשר יש חלל שהוא מלבני כמו קניון זה לא טוב שהחזית תהיה על הצלע הקצרה.
היום הכביש הצפוני הוא מאוד סואן, יש תנועה רבה של כלי רכב ולכן היום החזית של הקניון היא בצפון.
עידן 7
חזית N2
4 מעלות.
חזית המבנה הוא צפון ולכן החנויות כולן שבתוך הקניות גם הם יהיו עם חזית צפונית.
(כמו חדר בתוך בית).
עורף הקניון-
עורף הקניון הוא בעייתי כי:
1. בעורף הקניון יש רכבת. ובכל פעם שהרכבת נכנסת או יוצאת מהתחנה היא בעצם
לוקחת איתה את הצי.
2. בעורף הקניון יש ירידה של כ-3 מטר הירידה/הבור היא מעין ירידה לחניון אבל
הירידה מיועדת למשאיות שפורקות סחורה.הכניסה למחסנים של החניות השונות
היא מאחור. הירידה הזו יוצרת עודף יין.
כלל -מבנים נמוכים (עד 3 קומות,) כמו מבנה זה (או בנין ההסתדרות) צריכים פני שטח קלאסיים. כלומר עורף תומך וחזית פעילה.
תיקון - יש לבנות קיר בצורת האות ר . חלקו העליון יהיה מעין גג וחלקו הצידי יהיה קיר שיחסום את בריחת הצי בעקבות כניסת/יציאה של הרכבת. בנוסף קיר זה "יכסה" את הבור שנוצר כתוצאה מהירידה. ואז הירידה תהיה חלק מהמבנה.
הערה -בעצם עורף קניון זה הוא שצריך להיות החזית. כי יש כאן Ming tang מצוין (החניה). וחזית הבניין מתאימה להיות העורף.
בתוך הקניון - בתוך הקניון יש אקווריום.
בדרך כלל אקווריום לא ישפיע על קניון כי הקניון הוא גדול והאקווריום קטן באופן יחסי. ולכן רצוי לשים מזרקה.
איזה אגף יותר טוב?
החנויות שנמצאות באגף הצפוני הן מוצלחות יותר כי לחנויות אלה יש חזית/דלת כניסה דרומית עם כוכבים 8 , 6 .
ה-TAI QI -
כלל - ה- TAI QI בעסק חשוב ביותר. והוא צריך להיות בין 1/8 ל-1/9 משטח המבנה כולו.
(קניון שהשטח שלו הוא 2 דונם , אז 10-20% tai QI זה בסדר.)
במידה ויש בעסק/בקניון הרבה tai chi-הרבה מעברים יש לאכלס אותם ע"י בתי קפה או דוכנים שונים. חשוב שהדוכנים לא יהיו גדולים כדי שלא יכסו את החנויות שנמצאות בצדדים.
בקניון זה יש tai QI גדול מדי והוא ריק וחסר חיים.
ב-tai QI יש מדרגות - לא מציבים מדרגות במרכז. הצ'י כאן הוא כלוא.
בחירה של קומות ומספרי בתים בבית ובעסק/בקניון-
(חמשת העכברים/החולדות)
הנוסחא קשורה ל-HE TU.
החל משנת 1996 ועד שנת 2007 - המספרים של יסוד האש והאדמה ע"פ ה-he tu
נחשבים למספרים מבורכים. כלומר 2 , 5 , 7
(כל המספרים שנובעים ממספרים אלה- 27...25)
החל משנת 2008 ועד שנת 2019 -המספרים של יסוד העץ והאש נחשבים למבורכים
כלומר -3 , 8 ו- 2, 7
הערה:
כלל - בקניון קומת הכניסה (קומת האפס)היא הטובה ביותר, כי יש בה הרבה צי.
האנשים כולם נכנסים דרך קומה זו ויש בה הרבה תנועה=הרבה צי.
ואם רוצים קומה יותר גבוהה יש להדליק את אלמנט ה"אש" כלומר קומה 2 או 7 או הצרופים של מספרים אלה.
צמחיה בתוך הקניון - צמחיה בתוך המבנה לא מומלצת כי היא יוצרת עודף ייןלמעט אם מדובר בפרחים מסוימים.
בקניון זה ה-ti QI לא יכול לאסוף את הצי כי יש כאן עודף מתכת והוא מידי פתוח ולכן מומלץ לעשות כיכרות (בעזרת שולחנות עגולים וכסאות, דלפקים....) במעברים כדי שיחזיקו את הצי.
הערה:
כלל - כוכב 5 - דרך כוכב 5 טוב לצאת.
כלל - השטחים הציבוריים בקניון צריכים להיות מעוצבים באופן מינימליסטי
כדי לתת דגש לחלונות הראוה של החנויות.
חזי בנק - חנות שמוכרת מוצרי סניטציה. למרות שהחנות נמצאת במרתף היא מאוד יאנגית ולכן היא מצליחה.
החנות היא יאנגית כי - היא גדולה מאוד, יש בה תאורה חזקה, היא פתוחה, אין בה עומס, הצבעים בהירים ויש יחס נכון בין גובה לרוחב.
קניון איילון -
קביעת החזית - חזית הקניון היא בכוון "שער אביב" ו"שער ברק" כי -
בכוון זה יש Ming tangגדול שהוא החניה. בנוסף יש כביש סואן ובתקופה האחרונה נוסף שם גשר. וכן בעורף יש את האצטדיון.
עמק - עמק יכול לקלוט צי וגם להכיל צי.
ממבט על /מבט הציפור נראה שהקניון כאילו יושב בתוך עמק. כי הקניון מוקף בכבישים ו"הרים" מכל עבר (האצטדיון מאחור...)
כלל - חשוב מאוד שבקניון ה- tai chi יהיה פעיל.
קניון איילון הוא הקניון המצליח ביותר כי :
1. יש לו Ming tang עצום - מצוין - יש חניה גדולה ופעילה.
2. הקניון יושב בתוך עמק - מסביבו "הרים". ובעיקר יש לו הר אדיר מאחור - האצטדיון.
3. ה-tai QI פתוח ופעיל. כאן יש את קפה גו...יש גם הרבה דלפקי קניות שהם אינם גדולים וכבדים מידי כך שאינם חוסמים את החנויות השונות.
4. הגשר החדש שנבנה עושה רק טוב לקניון. כי יש אפשרות כניסה נוספת של כלי רכב מהגשר לחניון הקניון ובכך הרכבים מביאים איתם צ'י נוסף.
5. הקניון הוא קומה אחת בלבד.
6. צורת הקניון - מלבן פשוט.
איזה חנות נבחר מתוך החנויות כולן ?
1. נבחר חנות בצד השמאלי.
2. נבחר חנות עם מבואה-Ming tang כמה שיותר גדולה.
3. נבחר חנות שתהיה בין הכניסה "שער אביב" לבין הכניסה "שער ברק"
כי אז החנות קרובה ל-tai QI, קרובה ובתוך העניינים. החנויות שנמצאות
בקצוות (כמו הסופר) הן לא טובות.
כלל - לא לקחת חנויות שהן בקצוות של המבנה .
למה הסופר שבקניון לא מצליח?
1. כי הוא נמצא בקצה המבנה והגישה אליו בעייתית ודי מוסתרת ברמה האנרגטית QI.
2. כי ה"פה"/דלת הכניסה הוא קטן ביחס לגודל הסופר עצמוזה כמו ענק עם פה של ילד.
צורה אידיאלית למרכז קניות/לקניון - היא הצורה של האות ח . כאשר בתוכה
נמקם את החניון. כמו מרכזי הקניות של big . בצורה זו יש ming tang מצוין ופעיל.
כלל - בקניון החניות שקרובות לכניסה עצמה הן פחות טובות,החנויות המבורכות יותר נמצאות במרכז ופזורות לאורך השדרה המרכזית.
דוגמא:
חנות ורדינון - חנות למגבות ולכלי מיטה.
בחזית החנות יש פתח רחב מאוד שקרוב לכניסה של הקניון. ואילו החלק הסגור של חזית החנות קרובה למרכז הקניון. המצב האידיאלי צריך היה להיות הפוך . כלומר החלק הפתוח של החזית היה צריך להיות בצד הקרוב של מרכז הקניון כי שם מתרחשת כל תנועת האנשים ושם הצי הוא הכי חזק.
שינוי עידן בעסקים -
שינוי עידן בעסקים זה כמו בבתים.
יש לשנות - את מזל השמים (לפתוח תקרה)
את מזל האדם.
את מזל האדמה.
כלל - הדברים החשובים ביותר בעסקים הם :
Form school ו - Ming tang
כלל - לפעמים תנועת כלי הרכב יוצרת צורת קשת, צורת חביקה .
והכלל אומר שלא טוב לבחור את החנויות שנמצאות מחוץ לקשת, כי תנועת כלי
הרכב בצורת חביקה עובדת ע"פ עקרון הצנטריפוגה ולכן כל מה שבתוך
הצנטריפוגה נהנה מצ'י. ומה שמצא מחוץ לצנטריפוגה סובל מצ'י מואץ.
שער 4 בנין B -
א. אגף זה של הקניון הוא פחות טוב כי הוא נמצא מחוץ לקשת.
ב. בכניסה יש עמוד, שחוסם את כניסת הצי.
ג. כאשר נכנסים דרך שער 4 לתוך הקניון אז פני השטח/רצפת הקניון היא בעליה.
כלומר האנרגיה שנכנסת צריכה לטפס כלפי מעלה ואז היא כמובן זולגת מיד החוצה
ומעט האנרגיה שנשארת הינה אנרגיה עייפה.
ד. אין Ming tang.
כלל - כאשר אנו עולים אזי העין נמשכת לצד ימין.
כאשר אנו יורדים אזי העין נמשכת לצד שמאל.
חנות הקרמים loccitane -
זוהי חנות שבנויה נכון כי:
א. יש לה Ming tang גדול ופתוח.
ב. יש פה/פתח/דלת כניסה גדולה.
ג. הקירוי נמוך וזה פחות טוב.
הקניון בדיזנגוף סנטר
בגדול נחלק את הקניון ל-2 מבנים. כאשר רחוב דיזינגוף נמצא באמצע.
ולכל מבנה ניתן את החזית שלו.
הערה:
שהצ'י עולה או יורד בזווית חדה זו הקצנה.
תיקון לעליה/ירידה-
כאשר יש מעברים/מסדרונות או כל מקום אחר שהוא בעליה/ירידה חובה להאט את הצי כדי שלא יזלוג ויברח. נעשה זאת כך:
א. נבנה/ניצור תלוליות (כמו בכבישים לצורך האטת מהירות הנסיעה של כלי הרכב.)
ב. אפשר לבנות DECK ובכך ליישר את הרצפה.
ג. נציב אדניות גדולות בצמוד לקירות . אבל שהאדניות לא יהיו האחד מול השני,
ובכך נגרום לצ'י לנוע בתנועה גלית (קו זה מאט את מהירות הצי) ולא בקו ישר ומהיר.
חנות כלי הזמר -
מיקום החנות הוא לא טוב כי דלת הכניסה שלו נמצאת ממול-במדויק מסדרון
נטוש/חץ רעל.
הערה:
חנויות נישה -
אנשים יגיעו לחניות נישה , כי חנות נישה היא חנות שמוכרת או נותנת שירות של משהו מאוד ספציפי והלקוח מגיע במיוחד לחנות (ממסי, חנות למכירת בולים...)
הערה:
כלל - חנות בתוך קניון זה כמו חדר בתוך בית.
ניקח את חזית המבנה/הקניון כולו וזוהי תהיה גם חזית החנות הנבדקת.
חשוב לבדוק איזה כוכבים מעופפים נמצאים בדלת הכניסה של החנות
הנבדקת.
המבנה השני של זידינגוף סנטר (הצד של קסטרו,...גולף..)
המבנה הזה הוא טוב ועדיף על המבנה שממולו כי :
א. המבנה נמצא בתוך הקשת, בחלק הפנימי של ה- ARMCHAIR.במבנה זה יש תאורה חזקה.
ג. הכניסה הראשית של מבנה זה הוא שער 3, (ליד גולף) והכניסה היא מצוינת כי:
פני השטח הם בירידה קלה מאוד, ירידה הדרגתית ומתונה.
יש Ming tang גדול ורחב שכולל גם את קפה "שלי".בנוסף לבריכת איסוף הצ'י יש מספר יציאות לכמה כוונים (מה שמזכיר כיכר עם כמה יציאות)
כלל- כאשר נרצה לבחור חנות אחת מיני רבים בקניון , חשוב לבחור את החנות
שיש לה Ming tang גדול ומואר (הגודל ביחס לגודל החנות) ופני השטח
כלומר הרצפה תהיה בגובה אחיד, עם אפשרות לירידה הדרגתית מתונה מאודוחשוב שתהיה פרופורציה נכונה בין רוחב לגובה.
קונספט של חנות -
דוגמאות לקונספט של חנות -
א. יש חנויות כמו fox שנמצאות בפינות בתוך הקניונים כך שיש להם 2 דלתות.
ב. חנויות שאין להן דלת כניסה . הכניסה לחנות כולה פתוחה.
קונספט של חנות = מזל האדם. כי האדם/בעל החנות-הרשת הוא שמחליט כיצד תיראה החנות. ולנו כיועצי פנג שוואי אסור להתערב בענייני טעם וסגנון כל עוד זה לא פוגע בפנג שואי.
דוכן בתוך הקניון -
את מיקום הדוכן נקבע ע"פ ה-da gua.
לפי חזית הקניון כולו, או לפי תאריך הלידה של בעל הדוכן.
מיקום שולחן עבודה בחדר של מנהל או כל עובד אחר -
את מיקום השולחן נקבע ע"פ ה-da gua .
נמקם ונזיז את השולחן למעלות המתאימות לאדם ע"פ תאריך הלידה שלו.
כלל - חנות שיש לה דלת חיצונית (כלומר לא בתוך הקניון עצמו) תקבל את עידן
של הקניון כולו ואת החזית הספציפית של החנות עצמה שפונה לרחוב.
הכניסה לסנטר מרחוב קינג גורג -
לכניסה זו אין Ming tang ולכן החנויות יקבלו את החזית של הקניון כולו.
בנוסף הכניסה היא צרה מאוד ולכן אין לה משמעות.
לחנויות הקרובות לכניסה זו תהיה בעיה של תחרות על הצי.
במידה ולכניסה זו היה Ming tang , בכך שהכביש היה רחוק מהכניסה כי אז רחוב קינג גורג היה כוון החזית.
ID. DESIGN
לקניון יש צורה של מלבן מאורך.
קביעת החזית -
בעבר הכביש הצפוני לא היה סואן ואילו הכביש המערבי הוא שהיה סואן ולכן החזית הייתה מערבית. והחזית הייתה כמובן גרועה , כי כאשר יש חלל שהוא מלבני כמו קניון זה לא טוב שהחזית תהיה על הצלע הקצרה.
היום הכביש הצפוני הוא מאוד סואן, יש תנועה רבה של כלי רכב ולכן היום החזית של הקניון היא בצפון.
עידן 7
חזית N2
4 מעלות.
חזית המבנה הוא צפון ולכן החנויות כולן שבתוך הקניות גם הם יהיו עם חזית צפונית.
(כמו חדר בתוך בית).
עורף הקניון-
עורף הקניון הוא בעייתי כי:
1. בעורף הקניון יש רכבת. ובכל פעם שהרכבת נכנסת או יוצאת מהתחנה היא בעצם
לוקחת איתה את הצי.
2. בעורף הקניון יש ירידה של כ-3 מטר הירידה/הבור היא מעין ירידה לחניון אבל
הירידה מיועדת למשאיות שפורקות סחורה.הכניסה למחסנים של החניות השונות
היא מאחור. הירידה הזו יוצרת עודף יין.
כלל -מבנים נמוכים (עד 3 קומות,) כמו מבנה זה (או בנין ההסתדרות) צריכים פני שטח קלאסיים. כלומר עורף תומך וחזית פעילה.
תיקון - יש לבנות קיר בצורת האות ר . חלקו העליון יהיה מעין גג וחלקו הצידי יהיה קיר שיחסום את בריחת הצי בעקבות כניסת/יציאה של הרכבת. בנוסף קיר זה "יכסה" את הבור שנוצר כתוצאה מהירידה. ואז הירידה תהיה חלק מהמבנה.
הערה -בעצם עורף קניון זה הוא שצריך להיות החזית. כי יש כאן Ming tang מצוין (החניה). וחזית הבניין מתאימה להיות העורף.
בתוך הקניון - בתוך הקניון יש אקווריום.
בדרך כלל אקווריום לא ישפיע על קניון כי הקניון הוא גדול והאקווריום קטן באופן יחסי. ולכן רצוי לשים מזרקה.
איזה אגף יותר טוב?
החנויות שנמצאות באגף הצפוני הן מוצלחות יותר כי לחנויות אלה יש חזית/דלת כניסה דרומית עם כוכבים 8 , 6 .
ה-TAI QI -
כלל - ה- TAI QI בעסק חשוב ביותר. והוא צריך להיות בין 1/8 ל-1/9 משטח המבנה כולו.
(קניון שהשטח שלו הוא 2 דונם , אז 10-20% tai QI זה בסדר.)
במידה ויש בעסק/בקניון הרבה tai chi-הרבה מעברים יש לאכלס אותם ע"י בתי קפה או דוכנים שונים. חשוב שהדוכנים לא יהיו גדולים כדי שלא יכסו את החנויות שנמצאות בצדדים.
בקניון זה יש tai QI גדול מדי והוא ריק וחסר חיים.
ב-tai QI יש מדרגות - לא מציבים מדרגות במרכז. הצ'י כאן הוא כלוא.
בחירה של קומות ומספרי בתים בבית ובעסק/בקניון-
(חמשת העכברים/החולדות)
הנוסחא קשורה ל-HE TU.
החל משנת 1996 ועד שנת 2007 - המספרים של יסוד האש והאדמה ע"פ ה-he tu
נחשבים למספרים מבורכים. כלומר 2 , 5 , 7
(כל המספרים שנובעים ממספרים אלה- 27...25)
החל משנת 2008 ועד שנת 2019 -המספרים של יסוד העץ והאש נחשבים למבורכים
כלומר -3 , 8 ו- 2, 7
הערה:
כלל - בקניון קומת הכניסה (קומת האפס)היא הטובה ביותר, כי יש בה הרבה צי.
האנשים כולם נכנסים דרך קומה זו ויש בה הרבה תנועה=הרבה צי.
ואם רוצים קומה יותר גבוהה יש להדליק את אלמנט ה"אש" כלומר קומה 2 או 7 או הצרופים של מספרים אלה.
צמחיה בתוך הקניון - צמחיה בתוך המבנה לא מומלצת כי היא יוצרת עודף ייןלמעט אם מדובר בפרחים מסוימים.
בקניון זה ה-ti QI לא יכול לאסוף את הצי כי יש כאן עודף מתכת והוא מידי פתוח ולכן מומלץ לעשות כיכרות (בעזרת שולחנות עגולים וכסאות, דלפקים....) במעברים כדי שיחזיקו את הצי.
הערה:
כלל - כוכב 5 - דרך כוכב 5 טוב לצאת.
כלל - השטחים הציבוריים בקניון צריכים להיות מעוצבים באופן מינימליסטי
כדי לתת דגש לחלונות הראוה של החנויות.
חזי בנק - חנות שמוכרת מוצרי סניטציה. למרות שהחנות נמצאת במרתף היא מאוד יאנגית ולכן היא מצליחה.
החנות היא יאנגית כי - היא גדולה מאוד, יש בה תאורה חזקה, היא פתוחה, אין בה עומס, הצבעים בהירים ויש יחס נכון בין גובה לרוחב.
קניון איילון -
קביעת החזית - חזית הקניון היא בכוון "שער אביב" ו"שער ברק" כי -
בכוון זה יש Ming tangגדול שהוא החניה. בנוסף יש כביש סואן ובתקופה האחרונה נוסף שם גשר. וכן בעורף יש את האצטדיון.
עמק - עמק יכול לקלוט צי וגם להכיל צי.
ממבט על /מבט הציפור נראה שהקניון כאילו יושב בתוך עמק. כי הקניון מוקף בכבישים ו"הרים" מכל עבר (האצטדיון מאחור...)
כלל - חשוב מאוד שבקניון ה- tai chi יהיה פעיל.
קניון איילון הוא הקניון המצליח ביותר כי :
1. יש לו Ming tang עצום - מצוין - יש חניה גדולה ופעילה.
2. הקניון יושב בתוך עמק - מסביבו "הרים". ובעיקר יש לו הר אדיר מאחור - האצטדיון.
3. ה-tai QI פתוח ופעיל. כאן יש את קפה גו...יש גם הרבה דלפקי קניות שהם אינם גדולים וכבדים מידי כך שאינם חוסמים את החנויות השונות.
4. הגשר החדש שנבנה עושה רק טוב לקניון. כי יש אפשרות כניסה נוספת של כלי רכב מהגשר לחניון הקניון ובכך הרכבים מביאים איתם צ'י נוסף.
5. הקניון הוא קומה אחת בלבד.
6. צורת הקניון - מלבן פשוט.
איזה חנות נבחר מתוך החנויות כולן ?
1. נבחר חנות בצד השמאלי.
2. נבחר חנות עם מבואה-Ming tang כמה שיותר גדולה.
3. נבחר חנות שתהיה בין הכניסה "שער אביב" לבין הכניסה "שער ברק"
כי אז החנות קרובה ל-tai QI, קרובה ובתוך העניינים. החנויות שנמצאות
בקצוות (כמו הסופר) הן לא טובות.
כלל - לא לקחת חנויות שהן בקצוות של המבנה .
למה הסופר שבקניון לא מצליח?
1. כי הוא נמצא בקצה המבנה והגישה אליו בעייתית ודי מוסתרת ברמה האנרגטית QI.
2. כי ה"פה"/דלת הכניסה הוא קטן ביחס לגודל הסופר עצמוזה כמו ענק עם פה של ילד.
צורה אידיאלית למרכז קניות/לקניון - היא הצורה של האות ח . כאשר בתוכה
נמקם את החניון. כמו מרכזי הקניות של big . בצורה זו יש ming tang מצוין ופעיל.
כלל - בקניון החניות שקרובות לכניסה עצמה הן פחות טובות,החנויות המבורכות יותר נמצאות במרכז ופזורות לאורך השדרה המרכזית.
דוגמא:
חנות ורדינון - חנות למגבות ולכלי מיטה.
בחזית החנות יש פתח רחב מאוד שקרוב לכניסה של הקניון. ואילו החלק הסגור של חזית החנות קרובה למרכז הקניון. המצב האידיאלי צריך היה להיות הפוך . כלומר החלק הפתוח של החזית היה צריך להיות בצד הקרוב של מרכז הקניון כי שם מתרחשת כל תנועת האנשים ושם הצי הוא הכי חזק.
שינוי עידן בעסקים -
שינוי עידן בעסקים זה כמו בבתים.
יש לשנות - את מזל השמים (לפתוח תקרה)
את מזל האדם.
את מזל האדמה.
כלל - הדברים החשובים ביותר בעסקים הם :
Form school ו - Ming tang
זהר אהליאב הוא ותיק המורים והיועצים בתחום המטפיסיקה הסינית,מחברם שדל חמישה ספרים בתחום ובעל אתר האינטרנט הגדול בעולם בתחום http://www.zohar.cn